تفاوتهای استفاده از دستگاه تصفیه آب و آب معدنی
نوشته شده توسط : iranfoodex
تفاوتهای استفاده از دستگاه تصفیه آب و آب معدنی

با گسترش جمعیت شهری و کمبود آب سالم ، یکی از دغدغه های زندگی شهرنشینی ، مساله آب آشامیدنی می باشد . علیرغم وجود کارخانجات گوناگون تولید کننده آب معدنی و آشامیدنی ، این سوال که استفاده از آب معدنی بهتر است یا استفاده از دستگاه تصفیه آب ، ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است. به این منظور با نگاهی اجمالی به مقایسه انواع آب معدنی و آب تصفیه شده توسط دستگاه تصفیه آب پرداخته و قضاوت در این مورد را به خود افراد می سپاریم :
یکی از مواردی که در تهیه و نگهداری آبهای معدنی تولید شده در کشور ما بکار میرود ، استفاده از ماده نگهدارنده فلوراید می باشد . این ماده سرطان زا بود و استفاده از آن برای انسان بسیار مضر می باشد ولی از آنجا که به طور معمول آب سالم پس از 48 ساعت در بطری شروع به گندیدگی میکند ، در کشور ما برای جلوگیری از این موضوع به آبهای آشامیدنی و معدنی فلوراید اضافه می نمایند .
یکی دیگر از موارد قابل تامل در مقایسه استفاده از دستگاه تصفیه آب و آب معدنی ، شرایط محیطی غیر بهداشتی تولید می باشد که متاسفانه در اکثر کارخانجات تولید کننده آب معدنی وجود دارد ولی در استفاده از دستگاه تصفیه آب ، این مشکل منتفی می باشد .
همچنین لازم است بدانید که اساس کار دستگاه تصفیه آب ، حذف املاح اضافی و نیترات موجود در آب می باشد زیرا وجود بیش از حد این مواد برای سلامتی انسان مضر می باشد در صورتی که در تولید آب معدنی عموما از نیترات و املاح استفاده می شود که وجود این مواد باعث بروز بیماری هایی از جمله سنگ کلیه و ... می گردد.
نکته آخر اینکه در دراز مدت استفاده از دستگاه تصفیه آب بسیار مقرون به صرفه تر از آب معدنی می باشد . 

سیستم بکار رفته در دستگاه تصفیه آب خانگی

عموما در دستگاه تصفیه آب خانگی از سیستم اسمز معکوس و سیستم فیلتراسیون استفاده می شود . که در صورت استفاده از سیستم فیلتراسیون ، دستگاه تصفیه آب با قیمت پایین تری تولید و عرضه می شود و البته آب تولید شده توسط دستگاه تصفیه آب به روش فیلتراسیون ، از کیفیت پایین تری برخوردار خواهد بود.
بر عکس ، در دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس ، علاوه بر برخورداری از آبی با کیفیت بالاتر ، قیمت تمام شده این نوع از دستگاههای تصفیه آب به مراتب بالاتر خواهد بود .

روش انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب

با وجود تعدد مدلهای دستگاه تصفیه آب خانگی در بازار ، انتخاب بهترین نوع دستگاه به نظر کار آسانی نیست . آگاهی نسبت به چند مورد ، شما را برای خرید و تهیه بهترین و مناسب ترین دستگاه تصفیه آب راهنمایی خواد کرد که در زیر به این موارد اشاره خواهد شد .
نخستین مساله در انتخاب دستگاه تصفیه آب ، آگاهی به نیاز واقعی و موارد مصرف آن می باشد . پیش از خرید باید از خود بپرسید که برای چه منظوری قصد خرید دستگاه تصفیه آب دارید و اینکه آبی که قصد تصفیه آن را دارید دارای چه ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی می باشد .
در مرحله بعد باید به ظاهر و شکل فیزیکی دستگاه تصفیه آب توجه نمایید . طبیعتا برای تعبیه این دستگاه ، شما مکان و فضای مشخصی را در نظر گرفته اید و باید دستگاهی را انتخاب نمایید که با فضای مورد نظر شما بیشترین تطابق را داشته باشد .
گام بعدی ، اطمینان از اصل بودن دستگاه تصفیه آب می باشد .به طور معمول در بین دستگاههای موجود در بازار ، دستگاههای تصفیه آب تایوانی دارای کیفیت بالاتر و طول عمر بیشتری می باشند .
آگاهی به شیوه تصفیه آب دستگاه نیز یکی از مواردی است که شما را در امر خرید هدایت خواهد کرد. دستگاههای تصفیه آب به روش اسمز معکوس به مراتب بهتر از دستگاههایی است که به روش فیلتراسیون عمل می کند و بنابراین آب خروجی از سیستم اسمز معکوس دارای کیفیت و سلامت بیشتری می باشد .
توجه به استانداردها و گواهینامه های دستگاه تصفیه آب نیز یکی از مواردیست که به هنگام انتخاب و خرید باید توجه ویژه ای به آن کنید .

روش کار دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

به طور خلاصه و اجمالی میتوان روش کار دستگاه تصفیه آب را اینگونه تشریح کرد :
در این نوع از دستگاههای تصفیه آب ، فیلترهایی با نام ممبران وجود دارد که آب با فشار از آنها عبور داده می شود .در حین عبور آب از ممبرانها ، مواد جامد و محلول در آب ، در ممبران باقی مانده و آب خالص از آن عبور می کند . به این روش از تصفیه آب روش RO یا اسمز معکوس گفته می شود که نسبت به سایر روشهای تصفیه آب برتری داشته و تا حد بسیار زیادی آلاینده ها و مواد مضر را از آب حذف می نماید .
 
 
 
 

 





:: برچسب‌ها: دستگاه تصفیه آب صنعتی,دستگاه تصفیه آب خانگی,دستگاه تصفیه آب دریایی,دستگاه تصفیه آب کشاورزی ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: